Maxtest

Så var det passerat. Fy fan, inte längtar jag till nästa. Men ändå så gör jag det på något sätt, att prestera max är aldrig skönt förrän efteråt. Nu till avdelningen total transparens här på bloggen:

Resultat:

Dagens vikt: 74 kg (efter passet och vätskepåfyllning)
Marklyft: 110 kg (1,5 x kroppsvikt)
Benböj: 80 kg (1,1 x kroppsvikt)
Bänkpress: 67,5 kg (0,9 x kroppsvikt)
Chins: 9 stycken

Jag är överlag nöjd. Squatsen borde kunnat vara bättre, men fick inte riktigt till det idag, vet inte riktigt varför, det fanns inte där bara. Tekniken på Marklyftet MÅSTE bli bättre, vi filmade och fick ett uppvaknande. Bänkpressen okej, synd att jag inte fixade 70 pannor, men det kommer, det är jag säker på. Mest tillfreds är jag gällande chins, trodde att jag skulle fixa kanske sex stycken med lite tur, men nio stycken, var kom det ifrån?

Anders gjorde också grymma resultat (på riktigt fastande mage bör tilläggas), men jag lämnar det till honom att redovisa. Hursomhelst såg vi ut ungefär såhär efter passet. Lite lagom möra sådär.

Nöjda och glada efter bästa söndagsnöjet på länge, och ett bevis på att jag borde klippa mig.

En reaktion till “Maxtest”

Lämna en kommentar